Organitzador d'esdeveniments de professió, em trobo durant gran part de 2020 amb un munt de temps lliure i una paraula que ressona constantment en el meu cap: "REINVENTAR-SE". D'acordar, estic disposat, però que faig?

KAPIO és un projecte jove que neix arran de tres conceptes que convergeixen en la idea de crear una marca de joieria de qualitat a preus més assequibles que les grans cases de joies: el boom de la bijuteria cara, la necessitat de reinventar i la meva àvia Archi.

Feia temps que per xarxes socials no parava de veure marques de bijuteria (plata o llautó banyat en or) que triomfaven tot i tenir preus escandalosos, molt allunyats de la qualitat que es derivava dels materials dels seus productes. És llavors quan em pregunto, Sabem realment els consumidors què estem comprant?

No obstant això, no trobo tantes joieries que venguin un producte de qualitat amb dissenys actuals, senzills i juvenils que no tinguin els preus astronòmics de les grans cases de joies internacionals.

Si bé és cert que jo no sóc gran usuari de joieria o bijuteria, conservo mil records amb la meva àvia on viatjàvem en el temps a través de les històries que hi havia darrere de cadascuna de les seves peces. M'agrada pensar tots tenim algun record semblat que conservem amb afecte i ens torna a la infantesa.

Amb el pas dels anys, pot ser que alguna d'aquestes peces que admiràvem de petits ara siguin nostres, carregant-amb encara més sentiment i portant amb nosaltres una petita part d'història familiar. Si una joia aconsegueix conservar part de la immortalitat de l'ànima de qui la porta, i pot fer etern el finit, vull poder contribuir a crear històries amb peces que perdurin i acompanyin generació rere generació.

Amb això aconsegueixo veure en què em reinventaré, ara he de decidir com vull fer-ho. Vaig pensar que si aquest projecte veia algun dia la llum havia de ser mitjançant un compromís amb una producció responsable, un consum estructurat i una economia circular i respectuosa amb l'entorn natural i social. Amb l'ajuda d'alguns tallers de Barcelona va néixer la primera col·lecció amb prop de 30 peces, algunes realitzades artesanalment a mà i altres amb tècniques més avançades, però sempre treballant només amb plata i or llei per aconseguir que el temps no alteri el producte. Enfocant el projecte cap al comerç de proximitat, no només fomentem l'economia local, sinó que reduïm també la petjada de carboni que l'empresa pugui tenir, treballant només sota demanda per fugir de la sobreproducció, i incloent embalatges realitzats amb materials reciclats i reciclables o lliures de plàstics.

 

KAPIO neix amb la voluntat d'apropar la joieria de qualitat a un públic cada vegada més exigent, conscienciat i responsable.

 

Uri Capell – Març 2021, Barcelona